Skip to main content
Boka strategisamtal

Svarar du JA på de tre frågorna?

Då finns det stora möjligheter till ett lyckosamt samarbete. Om svaret på frågorna ovan däremot är Nej är vår erfarenhet att det till stor del handlar om en vilja av att arbeta med frågorna internt eller att det saknas budget för att fokusera på de här frågorna just nu.

Kan CFI spara dig tid?

Syftet är att hjälpa dig att effektivisera ert arbete för att ge dig och din verksamhet utrymme att fokusera ännu mer på er kärnverksamhet.

Har du verktygen och kompetensen på plats?

Syftet är att du ska slippa ytterligare system och upphandlingar, där vi kan bidra med unik kompetens för att göra dig och ditt bolag mer konkurrenskraftiga.

Kan du dra nytta av våra erfarenheter?

Med över 30 års erfarenhet och kontinuerlig utveckling ligger vi i framkant inom vår expertis.

3 sätt att komma igång

Inspirations-föreläsning

Ett första steg mot en starkare, ännu mer kunddriven kultur. Ni får insikter och exempel som visar hur kundnöjdhet skapas – och varför varje medarbetare är avgörande för upplevelsen.

30 000kr

Research Review

En genomlysning av ert kundnöjdhetsarbete som ger konkreta rekommendationer och ett ramverk för att utveckla kundprocesser, förstärka kulturen och höja kvalitén i arbetssättet.

Fr.45 000kr

Kunddriven affärsutveckling

När kundens röst vägleder era affärsbeslut. Era kundinsikter omsätts till konkreta förbättringar och resulterar i skarpare prioriteringar, ökad lönsamhet och ett kontinuerligt kundfokus.

Fr.250 000kr

Hur kommer jag igång?

1

Utvärdera ditt kundnöjdhetsarbete online

Gör vårt självtest och använd vår Customer Asset Management-modell för att se vart du befinner dig när det kommer kund och medarbetarnöjdhet.
2

Boka rådgivningsmöte med vår vd Peter Eriksson

Du får möjlighet att beskriva er situation, ställa frågor och få en första indikation på hur ert kundarbete kan utvecklas – samt vad som krävs i form av tid och resurser från er sida för att genomföra en Research Review på bästa sätt.
3

Genomför Research Review

Ni får en strukturerad genomlysning av ert kundnöjdhetsarbete, en konkret handlingsplan och ett ramverk för hur ni kan arbeta mer kunddrivet i hela organisationen och möjliggöra ytterligare tillväxt.

Vanliga frågor och svar om kostnader och priser

Kan vi använda vårt befintliga frågebatteri?

Om ni redan har ett frågebatteri så utvärderas detta av våra experter som en del av Research review. Era befintliga frågor kan komma att revideras, förbättras och justeras utifrån era affärsbehov.

Kan vi fortsätta använda den skala vi tidigare använt?

Vår rekommendation är att alltid nyttja 1-10 gradiga skalor i skalfrågor. Har ni tidigare använt en annan skal kan vi, med hjälp av vår metodik, konvertera och nyttja de skalor ni använder eller har använt innan för att bibehålla jämförbarheten.

Kan vi använda våra egna portaler, som till exempel Power BI?

Ja, vi erbjuder full flexibilitet för er att välja det rapporteringsverktyg som passar er bäst. Vårt egna rapporteringsverktyg är uppsatt i Forsta.

Kan vi sköta datainsamlingen själva?

Ja, ni kan välja att göra datainsamlingen själva eller ta hjälp av oss , underleverantör till oss eller er själva. Vi stöttar gärna i kvalitetsarbetet som till exempel urvalsarbete och segmentering (praktiskt och/eller i form av instruktioner), men även här kan ni välja att hantera det själva.

Hur stort måste urvalet vara?

Vi utgår i första hand utifrån vilken precision ni önskar i era resultat, hur djupt vi ska dyka (i form av kundsegment) samt vilken standardavvikelse din bransch har (vilket styr antalet svar vi behöver få in). En vanlig tumregel är att försöka ha ett urval som är fyra gånger större än antalet önskade svar.

Läs mer om validitet, reliabilitet, och precision.

Vårt CRM-system är inte komplett, är det ett problem för datainsamlingen?

Det är inte ovanligt att ha inkompletta CRM-system och vi är vana att både komplettera urval så väl som att blanda olika typer datainsamlingssätt (till exempel blanda telefonintervjuer med webenkäter och paneldata). Vår mångåriga erfarenhet har gett oss förmågan att skapa så kallade analysnycklar som hjälper oss kunna jämföra data i slutändan.

Läs mer om hur inkomplett data påverkar din kundnöjdhetsmätning.

Att byta leverantör i kundnöjdhetsprogram är ett stort beslut och ofta förknippat med risker både för oss och kund – hur gör CFI?

Att byta leverantör är ofta ett stort beslut, det påverkar många och behöver bli rätt. Vi rekommenderar alltid att genomföra en pilotstudie med ett mindre antal kunder som ett första steg (och ta med kunden i utvecklingsprocessen av pilotstudien). Ofta behöver alla program justeras lite eftersom alla bolag och kundrelationer är unika. Med piloten som grund och lärdomar därifrån säkerställer vi att det ”stora” kundnöjdhetsprogrammet är tillförlitligt och enligt plan från start när ni är redo att sätta igång.