PRISER
Vad kostar det?
Att arbeta med kunddriven affärsutveckling är en investering som bolaget och företagsledningen gör för att bli mer framgångsrika.
Att arbeta med kunddriven affärsutveckling tar tid och som med extern hjälp även kommer med en prislapp. En förståelse för prisbilden kan vara avgörande för att du ska kunna ta beslut om det här är rätt väg att gå, och om vi på CFI är rätt partner för dig.
Allt börjar med att du behöver ta reda på vad du behöver hjälp och stöd kring. Handlar det om rådgivning eller analys? Eller kanske behöver du hjälp med flera delar?
Vi kan hjälpa dig med
Rådgivning
Ta hjälp av oss som coach eller projektledare där vårt fokus kan ligga på att översätta kundinsikter till konkreta åtgärder eller coacha i best-practices, eller hur du ska forma ett framgångsrikt kundprogram.
Projektledning och insamling
Ta hjälp av vår analysexpertis med allt från analysmetoder och datainsamlingssätt till kvalitetssäkring av beslutsunderlag.
Analys
Ta hjälp av våra analytiker för att analysera din redan insamlade data. Perfekt för dig som inte vet hur du på bästa sätt ska få ut agerbara insikter utifrån det material ni har samlat in.
Vad är ditt behov?
Oavsett vad ditt behov består av är det här det börjar. Att definiera behovet och din önskan av stöd. Generellt handlar det om att du behöver fundera över följande tre frågor.
Kan CFI spara dig tid?
Syftet är att hjälpa dig att effektivisera ert arbete för att ge dig och din verksamhet utrymme att fokusera ännu mer på er kärnverksamhet.
Har du verktygen och kompetensen på plats?
Syftet är att du ska slippa ytterligare system och upphandlingar, där vi kan bidra med unik kompetens för att göra dig och ditt bolag mer konkurrenskraftiga.
Kan du dra nytta av våra erfarenheter?
Med över 30 års erfarenhet och kontinuerlig utveckling ligger vi i framkant inom vår expertis.
Svarar du JA på de tre frågorna ovan?
Då finns det stora möjligheter till ett lyckosamt samarbete. Om svaret på frågorna ovan däremot är Nej är vår erfarenhet att det till stor del handlar om en vilja av att arbeta med frågorna internt eller att det saknas budget för att fokusera på de här frågorna just nu.
Vanliga motsättningar mot ett samarbete
Att du och dina medarbetare känner era kunder bäst är en självklarhet för oss. Därför är det viktigt att ha ett nära samarbete, där vi kan leverera ett ytterligare värde som kompletterar er kundkännedom. En kombination som visat sig vara framgångsrik i många av våra kundsamarbeten.
Att det inte finns budget är en annan vanlig motsättning vi möter. En motsättning som är förståelig, men långt ifrån svår att lösa. För att framgångsrikt kunna arbeta med Customer asset management är det viktigt att företagsledningen förstår vikten av det arbetet. Vi tar gärna ett möte för att diskutera era affärsbehov och ambitioner för att se hur ni kan bli mer kunddrivna som företag.
Boka tid med Peter Eriksson
Jag heter Peter Eriksson och är vd här på CFI Nordic. Här har du möjlighet att boka en tid direkt med mig. Hittar du ingen som passar? Hör av dig så bokar vi in något tillsammans.