Om CFI Group
Ditt resultat:
Lågt
Ni har ett val att göra, men det finns potential för tillväxt med kunddriven affärsutveckling.
Här befinner ni er just nu:

Vilket är nästa steg för dig?
Att kundfokus är viktigt för er är det ingen som ifrågasätter. Samtidigt går ni förmodligen miste om värdefulla insikter om era kunder eftersom ni landar i den vänstra ändan av vår Customer Asset Management trappa. Ni har potential, men ni nyttjar inte den fullt ut. Detta kan bero på en rad olika anledningar, men den vanligaste är att det råder ett kostnadsfokus snarare än investeringsfokus i organisationen när det gäller utvecklandet av kundkapitalet.
Gissningsvis är du ute efter mer kunskap i området, samtidigt som din organisation vill hantera dessa frågor internt i så stor utsträckning som möjligt. Att mäta och analysera själva är dock en konstform som inte är helt lätt och så fort som ni vill börja fatta mer komplexa beslut brukar det finnas ett behov av att säkerställa att det man gör är rätt.
Vårt tips till dig är läsa Claes Fornell’s senaste bok, The Reign of the Customer och kolla följande film där Prof. Claes Fornell beskriver problematiken i att analysera kundnöjdhetsdata:
Du är också alltid välkommen att boka ett möte för oss om du vill lära dig mer om hur ni kan ta ett nästa steg på Customer Asset Management med hjälp av extern hjälp.
Lär dig mer och inspireras i CFI Academy
I vår växande kunskapsbank hittar du artiklar och resurser som hjälper dig att jobba kunddrivet.
Se Claes Fornell förklara…
Claes Fornell förklarar sin modelleringsteknik som kopplar kundnöjdhet till förväntningar, kvalitetsutvärderingar och värde.
Boka ett strategisamtal med våra rådgivare
Boka ett kostnadsfritt 30 min strategisamtal där vi går igenom ditt nuläge och potential och vägar framåt för att nå dina mål.
Förbättrad kundnöjdhet med kunddrivna strategier
Generellt i världen ser man att kundnöjdheten minskat de senaste 10 åren, en trend som även kan skönjas i Sverige. Att ha kunddrivna strategier på plats möjliggör att bryta den trenden. Något vi även har sett hos de kunder vi arbetar med.
Vi drivs av att se utvecklingen hos våra kunder och hur deras kunddrivna strategier gör skillnad för kundupplevelsen. Oavsett mellan vilka nivåer förflyttningen sker.
Är du redo att öka kundnöjdheten och era intäkter? Är du redo att ta nästa steg?