VAD VI GÖR
Nya kundperspektiv till din verksamhet
Fatta rätt beslut baserade på tillförlitlig kunddata. Kundperspektivet ger dig fördjupade insikter om din verksamhet och möjlighet att utveckla affären utifrån kundens behov. Med rätt data kan du prioritera och använda dina resurser optimalt.
Kunddriven affärsutveckling för ökad lönsamhet
Kunddriven tillväxt är den bästa konkurrensstrategin. Med hjälp av kundinsikter kan du prioritera dina insatser där de gör mest skillnad för din verksamhet och dina medarbetare.
Vi hjälper dig till kunddriven affärsutveckling. Med ett helhetsansvar, från uppsättning och design till presentation, tolkning och utvärdering, får du tillförlitliga underlag att agera på.
Gedigen kunskap anpassad till dina behov
Din verksamhet är unik och behöver behandlas så. För att du ska kunna få svar på det du behöver utveckla för ökad kundnöjdhet och lönsamhet anpassar vi undersökning, analysmodell och rapportering för att passa dig.
Du får ett dedikerat team under hela uppdraget. Vi tar med oss gedigen kompetens och erfarenhet från en stor bredd av kunder och affärsområden för att stötta dig i din kunddrivna affärsutveckling.
Få kundinsikterna andra missar
Få svar på det du behöver veta genom anpassade lösningar, utifrån dina unika behov och förutsättningar.
Fatta klokare affärsbeslut
Vi säkerställer hög kvalitet genom hela processen, för att du ska kunna fatta klokare beslut för din verksamhet.
Få nöjdare kunder och öka lönsamheten
Den bästa konkurrensstrategin är att arbeta kunddrivet och prioritera utifrån kundperspektivet.
Customer Asset Management
Hur nöjda kunder ska du sträva efter? Och kan du räkna ut vad det ger tillbaka i form av ROI? Det är vad Customer Asset Management handlar om och vill besvara.
Nyckeln för att öka sin kundnöjdhet och kundlojalitet är att förstå sin kund. Genom att ta reda på var kunden står idag och vad kunden saknar har du möjlighet att prioritera rätt insatser för din verksamhet. Med rätt prioriterade åtgärder kan du öka kundnöjdheten och kundlojaliteten i syfte att öka din verksamhets lönsamhet.
Customer Asset Management är en prognos på vad du kan få tillbaka genom att öka upplevd kundnöjdhet.
Ökade intäkter med kundfokuserad och resultatinriktad arbetsprocess
Kundnöjdhet och lönsamhet går hand i hand. Konkurrensen om kundernas uppmärksamhet ökar, samtidigt som kundlojaliteten minskar. Med hjälp av en resultatinriktad och beprövad arbetsmodell kan du öka kundnöjdheten och lönsamheten. Vi har kunnat se att en förbättring av sitt NKI-värde med en enhet ger cirka 1% ökade intäkter.
Var på trappan befinner sig din verksamhet idag?
Tack vare vår långa erfarenhet av att hjälpa stora företag att nå förbättrat kundfokus har vi utvecklat Customer Asset Management-trappan, som är ett sätt att tydliggöra för våra kunder var i sitt kundnöjdhetsarbete de befinner sig och vilka värden de kan skapa genom att göra en medveten förlyttning i trappan. Trappan är till för att våra kunder ska förstå vart man är idag, vart man vill och vad som är nästa steg.
Research Review
Har du med dig de strategiska insikterna från dina undersökningar i beslutsfattandet? Att utvärdera och lokalisera beslutspunkter för att anpassa verksamheten till att arbeta mer kundfokuserat är en del av Research Review.
Genom detaljerade insikter kan vi identifiera beslutspunkter, anpassningar för att göra organisationen mer kundfokuserad och ta fram en handlingsplan för din verksamhet. En handlingsplan ger möjlighet till bättre beslutsfattande, optimerad effektivitet och kvalitetsförbättring, och ett strategiskt ramverk för din verksamhet.
Research Review handlar inte bara om bara om att ta fram information, det är en skräddarsydd plan för att öka kundnöjdheten och möjliggöra ytterligare tillväxt.
Reputation Management
Använder du ditt rykte som en konkurrensfördel? Och har du definierat vilka intressenter som kan påverka din framgång, utöver kunder och medarbetare? Att använda ryktet som en konkurrensfördel och stärka din position är vad Reputation Management handlar om.
Med ett starkt rykte möjliggörs strategiska genomföranden som bygger relationer till prioriterade intressenter. Vi stöttar dig med skräddarsydda strategier, förtroendebyggande och inflytelsestärkande aktiviteter för att stärka din konkurrenskraft och rykte hos prioriterade intressenter.
Reputation Management är arbetet som tydliggör hur du uppfattas och vilka aktiviteter som krävs för att stärka din position och ditt rykte.
Boka tid med Peter Eriksson
Jag heter Peter Eriksson och är vd här på CFI Nordic. Här har du möjlighet att boka en tid direkt med mig. Hittar du ingen som passar? Hör av dig så bokar vi in något tillsammans.
Genom att analysera hur kunderna betedde sig igår kan vi använda data för att förutspå hur de kommer att bete sig imorgon.
Peter Eriksson, vd CFI Group Nordic