Fatta rätt beslut baserade på tillförlitlig kunddata. Kundperspektivet ger dig fördjupade insikter om din verksamhet och möjlighet att utveckla affären utifrån kundens behov. Med rätt data kan du prioritera och använda dina resurser optimalt.
Nya kundperspektiv till din verksamhet
Kundnöjdhet
Nyckeln till nöjdare kunder är inte bara att förstå varför de tycker som de gör, utan vad som verkligen påverkar deras upplevelse av er. Med en forskningsbaserad metod ser du vilka faktorer som driver nöjdhet och lojalitet mest. Då kan du prioritera rätt, utveckla kundrelationerna och skapa upplevelser som stärker både varumärket och affären över tid.
Medarbetarnöjdhet
Nöjd medarbetarindex visar inte bara hur medarbetarna trivs, utan vad som driver engagemang, motivation och prestation. Med en forskningsbaserad metod ser du vad som betyder mest för era medarbetare. Då kan ni prioritera rätt, agera på resultaten och bygga en arbetsplats där människor stannar längre och bidrar till starkare kundmöten.
Stakeholder- och Reputation management
Ett gott anseende avgör inte bara hur kunder ser på er, det formar också bilden hos de intressenter som påverkar er möjlighet att fortsätta verka. Med en forskningsbaserad metod får ni veta hur ni upplevs, varför ni uppfattas så och vad som driver förtroendet. Resultatet är en helhetsbild som stärker ert anseende och ger er friheten att agera långsiktigt.
Kunder & referenser
Hör vad våra kunder har att säga
Det är väldigt enkelt att ta fram och arbeta i rapporterna, lätt att analysera och lätt att fatta beslut på.
Ola AnderssonAffärschef, COOP X:-tra
Att ha de här handlingsplanerna som vi får utifrån undersökningen ger en jättebra stomme i vårt arbetssätt.
Robert StenbergICA Maxi, Gnista
Du måste ha en coach som kan hjälpa dig.
Emma MattsonChef Analys & Business Control, Svedea
Så kommer du igång
Hur mycket påverkar ditt kundnöjdhetsarbete din affär idag?
Tack vare vår långa erfarenhet av att hjälpa stora företag att nå förbättrat kundfokus har vi utvecklat Customer Asset Management-trappan, som är ett sätt att tydliggöra för våra kunder var i sitt kundnöjdhetsarbete de befinner sig och vilka värden de kan skapa genom att göra en medveten förlyttning i trappan. Trappan är till för att våra kunder ska förstå vart man är idag, vart man vill och vad som är nästa steg.



