Om CFI Group
Vi är CFI Group
Sedan grundandet 1991 har vi arbetat för att utveckla våra kunders immateriella tillgångar i form av kunder, medarbetare och varumärke. Med en stark bas i forskningsvärlden levererar vi beslutsunderlag och rådgivning som löser konkreta affärsproblem.
Vår styrka är den starka vetenskapliga kopplingen
Vi har en stark koppling till det vetenskapliga genom vår grundare Claes Fornells vetenskapliga framgångar. Våra metoder och analyser är baserat på avancerad statistisk analys och den kunskap vi byggt upp under åren för att bidra till ökad tillväxt och lönsamhet genom kunddriven affärsutveckling.
På CFI har vi en gemensam vilja och strävan att bidra till våra kunders framgång.
VI ÄR CFI
Ledning
För att möta dagens höga utvecklingstakt behöver vi kunna agera snabbt. Och med en bransch och omvärld i ständig förändring är ledningsgruppens ständiga utmaning att skapa förutsägbarhet och tydlighet, för såväl kunder som medarbetare. Verksamheten leds med utgångspunkt ur förkortningen CFI – med fokus på Client (kunden), Firm (vi/laget), och I (jaget). När kunden, verksamheten och individen mår bra finns det goda förutsättningar för en framgångsrik strategi.
Ledningen består av Peter Eriksson, vd, och Johan Sjögren, Director Operations.
GRUNDARE AV NKI & ACSI
Claes Fornell
CFI Groups grundare Claes Fornell är världsledande inom forskning av kundnöjdhet, kundmätning och analys.
Under hela sin verksamhetstid har Claes Fornell forskat kring kundnöjdhet och hur kundnöjdhet med särskilt fokus på kopplingen till verksamhetens finansiella framgång.
VI ÄR CFI
Gör oss sällskap
Gemensamt för alla inom CFI är det genuina intresset och viljan att hjälpa våra kunder att bli mer kundorienterade.
Vi är alltid nyfikna på, och vill komma i kontakt med, talangfulla personer. Oavsett om du är i början av din karriär eller har lång erfarenhet.
VI ÄR CFI
CFI i världen
CFI bedriver internationell verksamhet, med huvudkontor i USA. Oavsett var i världen du kommer i kontakt med oss kan du vara säker på att våra konsulter, analytiker, statistiker och tekniska specialister har goda kunskaper och lång erfarenhet för att hjälpa dig med din kunddrivna affärsutveckling.