Kunderna berättar
Vi har genom åren hjälpt mer än 300 företag att utveckla sin kunddrivna affärsutveckling. Våra kunder är stolta över de resultat de nått med vår hjälp. Ta del av deras berättelser här.
ICA MAXI
”En jättebra stomme i vårt arbetssätt”
På ICA Maxi Gnista arbetas det aktivt och mycket med kundservice, med en grund i att glada medarbetare ger glada kunder. För att kunna dra tydliga kopplingar mellan medarbetarnöjdhet och kundnöjdhet tar de hjälp av CFI Group.
Att inte mäta är inte ett alternativ för ICA Maxi Gnista, för det är tack vare mätningen åsikter och synpunkter blir synliggjorda.
Tack vare samarbetet med CFI har ICA Maxi Gnista fått till ett strukturerat arbetssätt som bidrar till att hålla riktning på det som faktiskt betyder någonting, både för kunderna och för medarbetarna.
SVEDEA
Vår coach för att kunna få nöjdare kunder
Att kundupplevelsen är viktig har länge varit en självklarhet för Svedea. Men med en osäkerhet kring hur de skulle arbeta vidare för att skapa engagemang tog de kontakt med oss på CFI Group.
Tack vare möjligheten att ta in externt stöd har Svedea fått ett mer analytiskt arbetssätt och fått hjälp att konkretisera de områden de behöver undersöka och förstå bättre. Med hög kompetens hos Svedea har CFI kunnat agera som coach för att kunna dra insikter, stötta, och hitta rätt riktning.
Svedea värdesätter framförallt den långa erfarenheten, förmågan att stötta och CFIs lyhördhet inom samarbetet.
SKANDIA
”Kunderna, det viktigaste vi har”
Med flera olika ben att stå på har det varit viktigt för Skandia Fastigheter att hitta ett kontinuerligt sätt för att mäta kundnöjdheten.
Efter att ha samarbetat med CFI Group i flera år har de möjlighet att jämföra resultat med tidigare år, både gällande den egna verksamheten men även mot kollegor i branschen. Att kunna jämföra mot branschen är en särskilt stor nytta för att säkerställa att det inte blir ett statiskt resultat.
Lyhördhet, snabb återkoppling och expertis är några av de saker som Skandia Fastigheter värdesätter särskilt högt i vårt samarbete.
COOP X:TRA
CFIs verktyg är lättarbetade och gör det kostnadseffektivt
Coops lågprissatsning X:tra arbetar löpande och långsiktigt med kundnöjdhet i sina butiker. Precis som vi på CFI kan X:tra se ett tydligt samband mellan att kunden vet och förstår vad du gör och ökad försäljning.
Med hjälp av våra verktyg tar de enkelt fram rapporter, analyser och tittar på åtgärder tillsammans med oss på CFI. Särskilt NKI-lösningen lyfts fram som ett verktyg som bidrar till att få styrning på verksamheten och fokus på rätt saker.