Fastighetsbarometern
En nöjd hyresgäst är en lojal hyresgäst som i högre grad stannar kvar hos sin hyresvärd, även i tuffare tider. Det är därför viktigt att veta vad dina hyresgäster tycker om dig och vad de prioriterar och värdesätter.
FASTIGHETSBAROMETERN
En unik insyn i den egna verksamheten
Fastighetsbarometern visar inte bara hur ni presterar inom olika områden. Utan även inom vilka områden ni bör lägga resurser på, och inom vilka områden eventuella besparingar kan göras. Detta tydliggörs genom att samtliga områden får ett påverkanstal. Påverkanstalen hjälper er att optimera kundarbetet och skapa långsiktigt hållbara och lönsamma kundrelationer.
Det här får du veta med Fastighetsbarometern
✓ Hur nöjda era hyresgäster är med er totalt sett samt hur deras upplevelser är inom olika kvalitetsområden
✓ Benchmark mot branschen vilken ger er en bild av hur ni ligger till gentemot konkurrenterna totalt sett
✓ Hur ni bör resursallokera för att öka hyresgästernas nöjdhet, samt inom vilka områden besparingar eventuellt kan göras
Att vara en del av Fastighetsbarometern innebär möjligheten att jämföra sig mot branschen samtidigt som det ger insyn i olika delar av den egna verksamheten.
För Skandia Fastigheter är kunderna det viktigaste de har. Genom att mäta hyresgästernas uppfattning blir det tydligt för hyresgästen att Skandia Fastigheter sätter sina kunder i fokus.
Skanska uppskattar att de regelbundna kundmätningarna ger möjlighet till att se trender, och utifrån det förstå om de är på rätt spår eller behöver ta en annan vinkel.
Kundnöjdhet rör hela organisationen. Därför tittar Skandia Fastigheter noggrant på resultatet utifrån och med olika avdelningar för att tillsammans se vad som kan förbättras för att få nöjdare kunder.
Fastighetsbarometern i korthet
Fastighetsbarometern är CFI Groups och Fastighetsägarnas årliga analys av svenska hyresgästers uppfattning om sin hyresvärd. Varje år deltar ett 20-tal bolag där en betydande andel räknas till några av Sveriges största fastighetsägare.
Fastighetsbarometern delas upp i två separata mätningar där den ena fokuserar på kommersiella kontorsfastigheter, med möjlighet till att undersöka logistik-, handels- och samhällsfastigheter. Den andra mätningen fokuserar på butikshyresgäster i köpcentrum.